Wednesday, September 9, 2009

Kekuatan Diri

Salam...
Ya Allah, kepadaMu aku sandarkan segala kepayahan menuntut sebuah kekuatan dariMu Tuhanku. Terasa perit getir dengan pelbagai karenah hidup dan tuntutan pelbagai sudut dari orang keliling dalam kehidupan. Terasa berat benar untaian kata untuk dikeluarkan, namun andai tersimpan di benak, bimbang mudarat jiwa dan raga. Curahan rasa dan bibit sendu perlu dikeluarkan dari sanubari agar kendur sejenak bagi meneruskan perjuangan diri mengejar kekuatan dari Illahi.
Semester ini terasa amat cabaran sebagai seorang pelajar sarjana Bahasa Melayu di sebuah Universiti APEX, sebagai seorang mama kepada dua orang cahaya mata perempuan, sebagai seorang isteri kepada seorang lelaki berkerjaya, dan sebagai seorang wanita yang berusia 35 tahun dengan pelbagai penyakit kronik meneruskan kehidupan seharian.
Kembali kepada Pencipta Yang Esa adalah jalan yang wajib ke toleh tanpa keraguan di hati agar nur yang dicari akan ketemui. Benar kata bijak pandai, akar kepada kejayaan memang pahit, tetapi buah yang bakal dipetik amat manis rasanya. Mengenangkan buah yang semanis kurma menanti dihujung perjuangan ini, maka akan kuteruskan dengan kekuatan dariMu Ya ALLAH..berkatilah perjuanganku ini. Amin Ya rabbul a'lamin.

No comments:

Post a Comment